ENTREVISTA A MIQUI PUIG


(Entrevista publicada al diari Avui el dimecres 26 d’agost del 2009)

“Els amants de la música pop estem fets d’una altra pasta”

Defineix la seva actitud davant la vida com la d’un hooligan, aquell que lluita pel que més s’estima. En el seu cas la bellesa dels fets, ja estigui aquesta en un bon vi, en un apassionant partit de futbol o, evidentment, en una gran cançó.

Segur que deuen d’haver milers, però per ser l’autor de quina cançó canviaries tu la teva col·lecció de vinils?
Per cap, ja que, per bé o per mal, són la meva educació vital. Però crec que si Insurrección d’El Último de La Fila l’hagués escrit un grup del nord d’Anglaterra seria reverenciada pels moderns.

Parlant de discos, quants discos tens?
Segons la meva dóna masses, però no arribo als 10.000 encara. Sóc un yonki, però orgullós.

Sé que ets un gran amant de l’obra de l’escriptor anglès Nick Hornby, així que usant una frase seva et pregunto, escoltes música pop perquè estàs trist o estàs trist perquè escoltes música pop? O el que és el mateix com pot afectar la música a la teva vida?
La musica pop, com l’entenc jo, és total. És tot el que et passa, i cada cop més un plaer individual. Els amants de la música pop estem fets d’una altra pasta, snob i sectària.

Seguint amb Nick Hornby, el personatge de la seva novel·la més coneguda, Alta Fidelidad, és passa el dia gravant compilacions de música per els seus amics. Quan has gravat la teva última compilació de cançons favorites i a qui se l’has regalat?
L’altre dia pensava que després d’haver editat el disc Mis Favoritas, on recollia els temes que més m’agraden, ja havia fet el meu cant del cigne. Ara ja cap compilació serà igual, mai més, potser les que faré en el futur als meus nens.

Ets un home amb infinitat d’interessos. Amb què estàs obsessionat darrerament?
Amb la musica i la seva creació. Produir és la meva màxima ocupació en els darrers mesos. Últimament també miro i remiro les pel·lícules de John Cassavetes per la seva sincera i crua dissecció dels personatges.

Quantes hores hauria de tenir un dia per poder fer tot el que voldries?
Amb el temps he aprés a fins hi tot a desconnectar, parar i gaudir d’instants. M’està bé amb 24 hores. Si en tingués més em capficaria massa.

Ara que fa temps que no sabem res de Goergie Dann, quina està sent aquest 2009 la teva cançó de l’estiu?
No m’agrada ni el que fa, ni el que significa i menys per excusa d’omplir hores de ràdio estiuenca. Les cançons no són de cap estació. A més em fan ràbia els fans del freakisme a aquests no els agrada la musica, a mi sí.

L’estiu és una època de migdiada. Has somiat mai amb una cançó i al despertar-te l’has escrita?
Porto un dies amb un ritme de bateria que imagino al meu nou disc. El que sí he fet és llevar-me amb una frase que llavors dóna peu a alguna cançó.

Crec que aquest estiu l’has aprofitat per registrar un disc de versions.
Feia temps que ho volia fer, era el que em faltava a la meva discografia. És un mini LP de sis cançons dedicat a grups de Barcelona. Ara manca editar-lo, però aquesta és una altra guerra.

Creus que en aquest país som molt injustos pel que fa a la memòria històrica musical? És a dir, a molts noms que, poden agradar-te o no, se’ls tracta molt malament encara que obrissin moltes portes a generacions posteriors.
Fa anys que ho reivindico, fa anys que dic que això ens fa inferiors dintre de cultures musicals més properes i ja fa anys que ho pateixo en primera persona.

Després de Factor X no t’hem tornat a veure a la petita pantalla. T’has cansat del mitjà?
M’encanta fer tele, molt, però tampoc vull ser famós televisiu i agafar qualsevol cosa. En aquest moments de canvi hi ha projectes encallats molt bonics.

En el teu darrer disc hi ha un tema titulat “Miqui contra el mundo”. Hi ha moments en què realment et sentis així, lluitant tu tot sol contra la resta.
Em pensava que sí, però tot passa i de vegades estic més en contra de mi mateix. Es tracta de cercar el teu lloc la món, el meu esta aquí.

Responder

