ENTREVISTA AL DIRECTOR DE CINEMA ALBERT SERRA

Conegut per molts encara que fa pel·lícules per a pocs, l’Albert Serra és un personatge que no deixa indiferent a ningú. Polèmic en totes les seves declaracions, l’enfant terrible del cinemà català ha deixat apartada la càmera per donar el salt al teatre amb l’obra Pulgasari.

Del cel·luloide a les bambolines.

ALBERT SERRA Tot just començo a treballar-hi ara. Serà una obra titulada Pulgasari que farem al Teatre Lliure i s’estrenarà al maig. L’he escrita jo mateix i parla sobre Kim Jong-Il, el dictador de Corea del Nord.

Què té d’interessant aquest home?

AS Era molt fanàtic del cinema. Tant que a la dècada dels 70 va segrestar un director de cinema de Corea del Sud, Shing Sang-ok, perquè portés a la pràctica les seves idees sobre el cine. És a partir d’aquesta història que he desenvolupat l’obra de teatre.

Per què a tots els dictadors els fascina tant el cinema?

AS Diuen que l’Stalin mirava westerns. Imagino que és perquè és l’art de masses. Molt persuasiu. Té aquest poder de seduir. Però, amb la irrupció de la televisió i Internet, tot això s’ha perdut.

Ara si vols manipular les masses has de fer un vídeo i penjar-lo a Youtube.

AS Exacte.

No és l’únic projetce que tens, però, en cartera.

AS Casualment estic rodant un documental sobre Hong Sang-Soo. Un director de cinema de Corea del Sud. És un documental que formarà part d’una sèrie francesa molt interessant que es diu Cinéma, de Nostre Temps, on directors joves roden documentals sobre d’altres de més consagrat.

El seu cinema no té res a veure amb el teu.

AS És veritat. Visualment és més formal, però seves pel·lícules retraten meravellosament el problemes quotidians i la confusió contemporània. A part d’això també acabo de rodar una nova pel·lícula.

D’aquesta no en sabia res. Explica’ns.

AS Va néirxer arrel d’una exposició al CCCB. Van fer un cicle que és deia Correspondències que es va inciar amb el Víctor Erice i l’Abbas Kiarostami, on els directors enlloc d’enviar-nos cartes, ens enviavem filmacions. A mi em van demanar fer-ho amb el director argentí Lisandro Alonso. Però a nosaltres, això de fer peces curtes no ens agradava i, en el meu cas, he acabat fent una pel·lícula de dues hores.

Sempre fent la teva.

AS He intentat fer una pel·lícula on es reflexi la meva forma de fer cinema. Així que amb un grup d’amics vam marxar a la Manxa a veure els escenaris reals del Quixot. Deu persones amb dues furgonetes i jo i el meu ajudant de direcció al capdavant de l’expedició en moto.

Un auto-documental?

AS Sí. Un retrat de la meva manera de fer on mai acaba d’estar clar on acaba la ficció i comença la vida. Jo vaig començar a fer cine per divertir-me amb els amics. Encara que aquest component lúdic continua present, havia quedat una mica amagat en els meus darrers films. Amb aquest nova pel·lícula volia que és veiès. Un film que a nivell visual està al límit de la vulgaritat i la banalitat.

També volies fer la teva versió de Dràcula i una pel·lícula sobre Fassbinder.

AS La de Fassbinder no la faré. Vaig estar-hi pensant i vaig arribar a la conclusió que no podria aportar res de nou ni interessant. Filmaria el que ja està filmat. Però la de Dràcula encara la tinc molt present, encara que l’última idea és barrejar Dràcula i Casanova. Un Dràcula més lligat al desig i el llibertinatge.

Tinc l’impressió que a la teva carrera tot és improvitsat. Parles amb tu un dia i tens un projecte, i al cap d’un mes estàs fent una cosa totalment diferent.

AS És veritat. El concepte de director de cine que fa una carrera m’és igual, jo faig projectes.

2 Respuestas a “ENTREVISTA AL DIRECTOR DE CINEMA ALBERT SERRA

  1. Bon dia,
    Abans de res, em presento. Sóc juanjo de http://www.agitacion.net treballem amb les plataformes 2.0 portant a terme promocions amb estaments,marques, etc….
    Si us sembla bé podem tenir una col·laboració mútua de les quals ambdues parts sortirem beneficiats.
    Per exemple treballem el festival del Grec a Barcelona, Festival de cinema de Menorca,Teatre Victòria, Teatre Polioroma,diverses pel·lícules, etc…
    Per això em poso en contacte amb vosaltres,et podriamos facilitar material exclusiu per a les teves plataformes així com invitacions per a roda de premsa i passades prèvies.

    Ara mateix estem treballant amb “Las listas” al teatre Poliorama us podèu descargar el dossier de premsa.

    I si voléu assitir a la roda de premsa serà el dia 5 de febrer a les 11h30 al mateix teatre, així com invitacions a les previes que serán del 10 al 14 de Febrer.

    Espero que sigui el principi d’una grata col·laboració. Atentament,

    Juanjo María

Responder

